صفحه اصلی > اخبار : ۵۰ نفر از انبوه‌‌سازان شاخص برای حل مشکل مسکن اعلام آمادگی کردند

۵۰ نفر از انبوه‌‌سازان شاخص برای حل مشکل مسکن اعلام آمادگی کردند

انبوه ­سازان برای حل مشکل مسکن کشور به دولت اعلام آمادگی کردند و از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می­کنند می­گویند. شرایط فعالان حوزه مسکن این روزها عمیقاً با تامین منابع مالی و حذف موانعی مانند کاهش زمان انتظار برای صدور پروانه ساخت گره خورده است. سازندگان برتر و مهم حوزه مسکن این روزها بر این باورند که اگر دولت تصمیم دارد تولید مسکن سرعت بگیرد راهی جز رفع موانع تولید، به عنوان نمونه کاهش زمان صدور پروانه ساخت، و تسهیل کلی فعالیت در بخش مسکن در پیش ندارد.

مسعود ارونقی، از اعضاء هیات موسس انجمن صنعت ساختمان، بر این باور است که سازندگانی در بین فعالان حوزه مسکن هستند که مشکل سرمایه ندارند و نیازی به زمین و تسهیلات بانکی نیز ندارند بلکه تنها خواهان آسان شدن روند صدور پروانه ساخت هستند.

وی افزود: به روشنی در قانون آمده است که صدور پروانه ساختمانی باید در طول یک هفته به نتیجه برسد، ولی ما شاهد هستیم که در مواردی حتی بیش از چهار ماه زمان می­برد.

ارونقی در مورد حضور مهندسین چینی در بازسازی بافت فرسوده شهر تهران نیز اظهار داشت: اگر حضور آنها با ورود تکنولوژی در پروژه­های عظیم همراه باشد، می­توان از حضور آنها به خوبی استفاده و بهره برد.

آخرین اخبار بازار مسکن | مجله خبری سازه

 

دیدگاهتان را بنویسید